Iskolaelőkészítő foglalkozás

Ha Ön ezen az oldalon böngészik, az egyet jelent: iskolás korba ért a gyermeke. Felmerül hát a kérdés: vajon hogyan felel meg gyermeke az iskolai követelményeknek. Oda tud-e majd figyelni az órán, hogyan tanul majd, be tud-e illeszkedni, szeret-e iskolába járni. Rendelkezik-e a lentebb felsorolt alapképességekkel, melyek  megléte biztosítja a gondtalan iskolakezdést, az örömteli írás-, és olvasástanulást.  Egy-egy képesség gyengesége még nem teszi lehetetlenné a tanulást, de kisebb-nagyobb zökkenőket okozhat. Ha több területen gyengén teljesít a gyermek, felmerül az iskolaéretlenség gyanúja. Különösen fontos kérdés ez most, amikor a törvénymódosítás miatt tömegesen kerülnek be gyerekek 6 évesen az iskolarendszerbe.

A képességfejlesztő foglalkozások egyik célja az iskolára való felkészítés. Ajánlatos nagycsoportos kor előtt foglalkozni a képességek erősítésével, korrekciójával. Minden szülő a legjobbat akarja gyermekének. Szeretné, ha Ő lenne a legszebb, legügyesebb, legokosabb, legsikeresebb és legboldogabb. Ez természetes!

Gyermekünket sok mindenre meg kell tanítanunk, hogy boldoguljon az életben. Mi magunk nem tudunk mindent megadni számára, ezért szoktuk mások (szakemberek) segítségét kérni. Mi, a segítségnyújtást 2 tematikus csoport létrehozásával kezdtük. A foglalkozásokon óvodapedagógus, illetve beszéd- és mozgásfejlesztő szakmódszertanos pedagógus szakmai együttműködése biztosítja az eredményességet. Mindezek alapja a játékosság, hiszen abban szeretnénk segíteni , hogy az iskola egy várva várt esemény legyen.

Jelenleg csak a Kisagoly csoportunkat indítjuk, a másik két csoport jelentkezésére nincs lehetőség!

Ismerkedjen meg velük, kattintson a képre!

           

Az előző évek foglalkozásainak képei:

Hatéves korára egy átlagos gyermek kb. 120-130 cm magas, és 20-22 kg súlyú. Természetesen ettől felfelé és lefelé is lehetnek eltérések. Ennek ellenére ha a gyermek súlya jóval az átlag alatt marad, felmerül a kérdés, fizikálisan bírja-e majd az iskolával járó megterhelést. A tapasztalatok azt mutatják, a kisebb súlyú gyermekek fáradékonyabbak, teljesítményük hullámzóbb. Fontos a jó egészségi állapot is. Megkezdődhet a fogváltás, jelezve a második alakváltás beindulását. E változás is az idegrendszer érettségéről tájékoztat. A fogváltás beindulása előtt a gyermek idegrendszerének nagyobb megterhelés a rendszeres, intenzív tanulás. A cipőfűző megkötésének képessége a finommozgások fejlettségéről, a térbeli tájékozottságról, a vizuális megfigyelőképességről tájékoztat. A cipőfűző megkötésének tudása vagy nem tudása csak részben gyakorlás függvénye. Az emberrajz 10-12 éves korig összefüggést mutat az intelligencia fejlődésével. A családrajz sok mindent elmond a gyermek érzésvilágáról, a család szerkezetéről, a családban elfoglalt helyéről a szakembernek.Fontos, hogy elfogadja a felnőtteket, bizalommal forduljon hozzájuk, ha segítségre van szüksége. A szembeszegülés megnehezíti helyzetét az iskolai közösségben. A pedagógus csak azért a gyermekért tud felelősséget vállalni, aki betartja a szabályokat, bizalommal fordul hozzá, elfogadja! (Ezért nagyon fontos, hogy olyan tanító nénit válasszunk, akit elfogad gyermekünk.)

Javaslom, hogy olvassa el az Iskolaérettség menüpontban felsoroltakat, melyek jól és világosan példázzák, hogy mik az iskolaérett gyermek jellemzői.

Ugyan a  feltételek sokasága riasztónak hathat, de a gyermekeink iskoláskorra ezeknek a képességeknek általában a birtokában vannak.Vigyor

(forrás: Kulcsár Mihályné: A tanulás öröm is lehet)

Pin It on Pinterest